AVTO FORUM SLO + STR 2018 Seznam forumov AVTO FORUM SLO + STR 2018
Za vse navdušence avtomobilizma
 
 Pogosta vprašanjaPogosta vprašanja   IščiIšči   Seznam članovSeznam članov   Skupine uporabnikovSkupine uporabnikov   Registriraj seRegistriraj se 
 Tvoj profilTvoj profil   Zasebna sporočilaZasebna sporočila   PrijavaPrijava 




Vožnja z avtomobili na gorivne celice

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    AVTO FORUM SLO + STR 2018 Seznam forumov -> Splošno
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
Fan
Admin foruma


Pridružen/-a: 30.01. 2006, 00:16
Prispevkov: 1158
Kraj: Murska Sobota

PrispevekObjavljeno: 18 Feb 2006 11:02    Naslov sporočila: Vožnja z avtomobili na gorivne celice Odgovori s citatom



Mercedes razred A fuel cell:
Pri Mercedesu oziroma Daimler Chryslerju imajo že veliko izkušenj s tehnologijo gorivnih celic, saj so naredili že vrsto prototipov - od razreda A do avtobusa citaro. Pri vožnji z mercedesom razreda A fuel cell, kot se uradno imenuje, je skoraj vse tako kot v običajnem razredu A, le namesto motorja z notranjim zgorevanjem ima v sendvič konstrukciji vgrajene Ballardove gorivne celice. Glede na drugačno težo je spremenjena le trdota vzmetenja in blaženja, sicer pa je podvozje enake zasnove kot pri običajnem rezredu A. Vodik je spravljen v posebni posodi pod tlakom 350 barov, eno polnjenje z gorivom pa zadostuje za do 160 kilometrov dolgo pot. A Mercedesovi strokovnjaki pravijo, da bodo doseg avta povečali na dobrih 300 km tako, da bodo spremenili posodo za gorivo, v kateri bo vodik pod tlakom 700 barov. Med vožnjo gorivne celice delujejo neslišno, dobro pa je - kot nekakšen piš - slišen zvok kompresorja, ki dovaja ohlajen zrak za hlajenje sistema. Avto, ki ima 65 kW asinhron električen motor, zelo dobro pospešuje, saj iz mirovanja do 100 km/h potrebuje 14 sekund, na dolgi ravnini pa se je kazalec na merilniku hitrosti zaustavil pri 140 km/h. V ovinkih voznik občuti večjo težo avta, to pa je praktično tudi edina razlika med razredom A s pogonom na elektriko iz gorivnih celic v primerjavi z običajnim razredom A. O tem, kako daleč so pri Mercedesu z razvojem gorivnih celic, priča dejstvo, da naj bi še letos naredili približno 80 do 90 avtomobilov razreda A fuel cell in jih preskušali v vsakdanjem prometju v Yokohami, Singapurju, Kaliforniji, Detroitu Auburn Hillsu, Berlinu in Stuttgartu. To že pomeni, da gre za maloserijsko izdelavo in nič več posamezne prototipe, seveda pa tudi, da morajo imeti v mestih, kjer bodo preskušali razred A fuel cell tudi ustrezna polnilna mesta za vodik. Prav uporaba v vsakdanjem prometu bo nedvomno pokazala šibke točke tehnologije pridobivanja električni energije v gorivnih celicah. Še posebej v temperaturah pod lediščem so imele doslej gorivne celice velike težave zaradi zmrzovanja vode.

VW touran HYmotion:
Z gorivnimi celicami se ukvarjajo tudi pri Volkswagnu, kjer so predstavili prototip tourana, ki je po svoji zasnovi podoben mercedesu razreda A fuel cell. Tako je tudi v tem avtu vodik shranjen pod tlakom 350 barov, gorivne celice lahko zagotovijo največ 85 kW moči, prenos moči je prek novega prototipa DSG menjalnika. Poleg gorivnih celic ima touran vgrajene tudi NiMH (nikelj metal hidridne) baterije, ki lahko zagotavljajo dodatno moč za 75 kW električni motor. V vožnji se je poznalo, da je avto še prototip, saj se, vsaj po občutku, touran po dinamičnosti vožnje ni mogel kosati z razredom A. Njegova odzivnost je bila slabša, delovanje bolj okorno. Je pa touran na gorivne celice, ki so ga poimenovali HYmotion vsekakor dokaz, da tudi v koncernu Volkswagen razmišljajo o gorivnih celicah. To je potrdil tudi prototip audi A2H2 z gorivnimi celicami, ki zmorejo 63 kW, a očitno tudi še ni prebolel vseh otroških bolezni, saj je bil bolj na ogled kot pa pripravljen za vožnjo.

Peugeot quark:
Nekaj posebnega pa je bila vožnja s peugeotom quarkom, ki je bil prvič predstavljen na nedavnem pariškem avtomobilskem salonu. Quark je prototip štirikolesnega motocikla - quada, za upravljanje pa je pričvrščeno krmilo (balanco). Namesto instrumentne plošče je nameščen dlančnik, kjer se izpisujejo podatki o delovanju, a je njihova vidnost med vožnjo nična. Na quarku se lahko vozita voznik in sopotnik, ki sedi precej višje za voznikom. Upravljanje je podobno kot pri motociklu. Gumb samodejnega menjalnika je na desni strani krmila, “plin” voznik dodaja z vrtenjem desne ročice - kot pri motociklu. Tudi zavore so enake kot pri motociklu, torej ročne. Quark tehta vsega 425 kg, vsako kolo pa neodvisno poganja 7 kW električni motor, ki energijo dobi iz gorivnih celic, poleg tega pa ima quark še NiMH baterije. Posebnost quarka je prenosljiva posoda za gorivo, kjer je 360 gramov vodika shranjenega pod tlakom 700 barov. Ko je posoda prazna, jo enostavno vzamejo iz quarka in nadomestijo s polno. Hlajenje gorivnih celic je z zrakom in ne, tako kot pri večini gorivnih celic, z vodo, kar odpravlja težave z zmrzovanjem vode pri temperaturah pod lediščem.



Vožnja s peugeotom quarkom je zanimiva in zabavna, saj je treba kar nekaj moči, da štiricikel spraviš v ovinek. V ovinku se quark precej nagne, tako da dobiš kar malce neprijeten občutek, čeprav pri Peugeotu pravijo, da ni nevarnosti, da bi se štiricikel prevrnil. Raje sem jim verjel, kot da bi skušal preskusiti njihovo trditev, pa čeprav sem imel na glavi čelado. Sicer pa so občutki v vožnji podobni kot na motociklu, pospeški so bili presenetljivo dobri, a se vendarle ne morejo primerjati z malce zmogljivejšimi motocikli.



Peugeot quark, ki je nekakšno nadaljevanje prejšnjih dveh Peugeotovih prototipov na gorivne celice z oznakama taxi PAC in H2O, je predvsem dokaz, da so lahko gorivne celice uporabne tudi na manjših vozilih oziroma da so že tako majhne, da jih lahko vgradijo tudi v tako zelo omejen prostor kot ga ima štiricikel.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    AVTO FORUM SLO + STR 2018 Seznam forumov -> Splošno Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu


MojForum.si - brezplačno gostovanje forumov. Powered by phpBB 2.