AVTO FORUM SLO + STR 2018 Seznam forumov AVTO FORUM SLO + STR 2018
Za vse navdušence avtomobilizma
 
 Pogosta vprašanjaPogosta vprašanja   IščiIšči   Seznam članovSeznam članov   Skupine uporabnikovSkupine uporabnikov   Registriraj seRegistriraj se 
 Tvoj profilTvoj profil   Zasebna sporočilaZasebna sporočila   PrijavaPrijava 




Homologacija vlečnih kljuk, platišč, zatemnjenih stekel...

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    AVTO FORUM SLO + STR 2018 Seznam forumov -> Razne homologacije - TUV papirji
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
Fan
Admin foruma


Pridružen/-a: 30.01. 2006, 00:16
Prispevkov: 1158
Kraj: Murska Sobota

PrispevekObjavljeno: 08 Mar 2006 09:57    Naslov sporočila: Homologacija vlečnih kljuk, platišč, zatemnjenih stekel... Odgovori s citatom

Nemalo presenečen je bil A. B., član AMZS, ko je pripeljal svojega VW golfa na tehnični pregled. Na avto je namreč vgradil vlečno kljuko, za katero mu je prodajalec izdal potrdilo, da je ustrezno homologirana in da je bila na vozilo strokovno nameščena. A. B. je namreč pričakoval, da mu bodo na PE AMZS na Otočcu, kjer opravljajo tehnične preglede, enostavno vpisali vlečno kljuko v prometno dovoljenje oziroma karton o homologaciji. A mu je prijazni preglednik Matej povedal, da so se predpisi spremenili in da mora homologacijo in vgradnjo vlečne kljuke preveriti pooblaščena organizacija v Ljubljani ali Mariboru. A. B. ni preostalo drugega, kot da je vzel pot pod kolesa in se odpeljal v Ljubljano. Še dobro, da je prej poklical po telefonu, da ni hodil zaman, temveč so mu določili datum pregleda.



Tam je preglednik pogledal papirje, preveril, če je kljuka ustrezno nameščena, udaril žig na papir in zadeva je bila opravljena. No, ne povsem, kajti še prej je moral A. B. odšteti 16.400 tolarjev za opravljeno storitev. A. B. je grdo zaklel in nekaj grdega rekel čez birokracijo, jezo zaradi stroškov in izgubljenega časa pa je doma poplaknil s kozarcem ali dvema cvička.



Temelj za takšen postopek je določba v zakonu o varnosti cestnega prometa, ki določa, da so lahko v avtomobil vgrajeni le homologirani deli. Kdor prekrši to pravilo, je lahko kaznovan s kar 100.000 tolarji kazni.



Da bi vam podrobneje predstavili postopek homologacije originalnih delov in opreme, smo za pojasnilo povprašali Ministrstvo za promet, Direkcijo RS za ceste, ki je pristojna za homologacijske zadeve. Tina Bučič iz njihove službe za odnose z javnostmi, nam je posredovala podrobna navodila, kako je s homologacijo predelanega vozila. Takole je zapisala:

Predelava vozila je vsak poseg v že homologirano vozilo, s čimer vozilu spremeni značilne lastnosti (vgradnja mehanske naprave za spenjanje vozil, vgradnja širših platišč in pnevmatik, zamenjava nadgradnje vozila, zamenjava motorja, nižanje vozila z zamenjavo vzmetenja, namestitev folij na stekla, vgradnja usmerjevalnikov zraka – spojlerjev …).



Predelava vozila je tudi zamenjava homologiranih elementov vozila z drugimi – neoriginalnimi elementi (zamenjava svetlobne opreme, varnostnih pasov …).



Vsako predelano vozilo mora pred vključitvijo v promet opraviti odobritev, kjer se preveri ustreznost predelave. To zahteva tako Pravilnik o ugotavljanju skladnosti vozil kot tudi Zakon o varnosti cestnega prometa, saj predelava lahko bistveno vpliva na varnost vozila v prometu, njegov vpliv na okolje oziroma na namembnost ali celo kategorijo vozila. Prav tako je pregled vozila nujen pri vgradnji homologiranih elementov na vozilo (npr. dogradnja vlečne kljuke), ker je med drugim treba preveriti tudi pravilnost vgradnje in vpisati dograjene elemente v dokumente vozila.



Odobritev predelanega vozila lahko zahteva samo lastnik vozila, ki odda vlogo strokovni organizaciji, ki je pooblaščena za opravljanje pregledov in odobritev predelanih vozil v postopku za ugotavljanje skladnosti vozila za določeno kategorijo vozil. Vlogi mora lastnik vozila priložiti podatke o predelavi vozila; podroben opis predelave, morebitne izračune in poročila o preskusih. Strokovna organizacija identificira vozilo, preveri in po potrebi dopolni podatke iz vloge ter podrobno pregleda vozilo in predloženo dokumentacijo. Za vgrajene dele (če morajo biti homologirani) je treba predložiti dokazila o ustreznosti, torej pripadajoče homologacijske oznake oziroma certifikate ali tehnična poročila, izdelana v laboratorijih, pooblaščenih za tovrstne preizkuse.



Pregled predelanega vozila zajema tako skladnost predelave vozila s splošnimi tehničnimi predpisi in navodili izdelovalca vozila kot tudi skladnost predelanega vozila s posamičnimi tehničnimi specifikacijami in drugimi predpisi o vozilih. Po pregledu strokovna organizacija izdela tehnično poročilo, v katero vnese preverjene in dopolnjene podatke o vozilu, tako splošne kot tehnične, za vozilo pred predelavo in po njej.



Če predelano vozilo ustreza vsem tehničnim zahtevam in veljavnim predpisom, strokovna organizacija vpiše spremenjene podatke v obstoječe potrdilo o skladnosti za vozilo homologiranega tipa SA oziroma v potrdilo o skladnosti za posamično odobreno vozilo SB (to velja za vozila, prvič registrirana v naši državi po 1. maju 2004). Če je bila za vozilo izdana še izjava o ustreznosti (to velja za vozila, prvič registrirana v naši državi pred 1. majem 2004) ali za vozila ni bil izdan še noben homologacijski dokument (vozila, prvič registrirana pred 27. marcem 1993), pa se za tako vozilo izda potrdilo o skladnosti za predelano vozilo SC.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    AVTO FORUM SLO + STR 2018 Seznam forumov -> Razne homologacije - TUV papirji Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu


MojForum.si - brezplačno gostovanje forumov. Powered by phpBB 2.